Sivun loppuun

Comeniusvierailu

Maaliskuun viimeisellä viikolla Joutsan lukiossa pidettiin EU:n rahoittaman Sokrates/Comenius 1 toimintahankkeen päättökokous. Osallistujia oli Saksasta Thomas Gostschick, Hollannista Fred Platzek ja Ria Heutink ja Norjasta Björn Jacobsen ja Ingrid Iburk, kaikki eri aineiden opettajia. Kokouksessa valmisteltiin projektin loppuraportti ja vaihdettiin ajatuksia kolme vuotta jatkuneesta yhteistyöstä. Teemana oli alunperin neljän maan nuorisokulttuurin vertatailu, tuloksina saatiin yhteinen lehti, tutkielmia, postereita, videofilmejä, valokuvia ja runoja ystävyydestä ja rakkaudesta.
Vierailuntahti oli tiivis, päivät kokouksen pitoa lukiolla, iltaohjelmana savusauna ja suomalaisia herkkuja, kotailta makkaranpaistoineen, tutustuminen paikalliseen hakelämpölaitokseen, päivä Jyväskylässa, Alvar Aalto-museo ym.. Sunnuntaiaamuna oli sitten hyvästijätön aika, toivottavasti yhteistyö erimaalaisten koulujen välillä jatkuu jollakin tasolla.

Iltaohjelmaa Savusauna Kokous lukiolla Kokouspaikka lukio
Hakelämpölaitoksella Sisällä hakelämpölaitoksella Kotailta Rinteessä

Sivun alkuun

Sivu päivitetty 30.04.2001