Sivun loppuun

Vierailu biolämpökeskukselle
Jatkavien fysiikan opiskelijat tutustuivat  fysiikan lämpöopin kurssin päätteeksi 2.2.05 Joutsan kunnan ja Suur-Savon Sähkö OY:n yhdessä omistamaan biolämpökeskukseen. Jorma Venäläinen  Suur-Savon Sähköstä Mikkelistä esitteli seikkaperäisesti laitoksen toimintaa ja järjesti tietokilpailun, missä parhaat palkittiin. Laitos valmistui vuonna 2000 ja tuottaa nykyään kaukolämpöä noin 50 asiakkaalle Joutsan keskustaan  mm. kouluille. Lämpökeskus käyttää polttoaineena pelkästään haketta, jota toimittaa Biowatti. Energian tuotanto on noin 12000 MWh vuodessa. Lisää tietoa lämpökeskuksen toiminnasta voit lukea vierailuista  vuonna 2000 ja 2003 ja toimintaa voit tutkia animaation avulla.

Viemällä hiiren 3 ensimmäisen kuvan päälle saat lisätietoa.
Jorma Venäläinen SSSOY:stä
Jorma Venäläinen ojentamassa palkintoa Enni Raittiselle Palkitut Enni Raittinen ja Janne Hölttä ja SSSOY:STÄ Jorma Venäläinen

Sivun alkuun

Sivu päivitetty 04.02.2005